FORMUŁA 1

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Formuła 1 w nadchodzącym sezonie planuje rozegrać dwadzieścia cztery rundy. Będzie to rekordowa liczba Grand Prix w historii królowej sportów motorowych. Frederic Vasseur twierdzi, że F1 musi skrócić kalendarz, aby zapewnić dobre samopoczucie swoim pracownikom.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor techniczny zespołu Stake F1, James Key, podkreślił, że projekt Audi zostanie zrealizowany dopiero w 2027 roku, czyli w drugim roku pełnego zaangażowania niemieckiego producenta.

- Szczegóły
- Dominik Dębski By
Ferrari chciało jak najszybciej zapomnieć o sezonie 2022, w którym przez dziwne decyzje strategiczne oraz błędy kierowców, zespół stracił szansę na mistrzostwo już w połowie sezonu. Był to wstyd dla całej ekipy, biorąc pod uwagę to, że dysponowała ona bolidem, który pozwalał na walkę o najwyższe laury.
W kampanii 2023 skład z Maranello walczył w czołówce pod wodzą nowego szefa. Celem ekipy było drugie miejsce wśród konstruktorów na zakończenie rywalizacji, co zostało niemal osiągnięte, głównie dzięki dobrej konstrukcji, jaką bez wątpienia był F1-75.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Lewis Hamilton ujawnił, że marzenie o powrocie na zwycięską drogę z Mercedesem jest jego główną motywacją dalszej kontynuacji kariery w Formule 1.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor techniczny Red Bulla, Adrian Newey, twierdzi, że jedyna porażka zespołu podczas sezonu 2023 w Singapurze pokazała „pewne słabości” konstrukcji RB19.

- Szczegóły
- Dominik Dębski By
W sezonie 2023 zespół Oracle Red Bull Racing skonstruował prawdziwą bestię – RB19. Skład wygrał w 2023 roku dwadzieścia dwa z dwudziestu trzech wyścigów, z czego większość to dzieło Maxa Verstappena.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Szef stajni Haas, Guenther Steiner, uważa, że wiele transferów na rynku kierowców F1, dotyczących składów na 2025 rok, może dokonać się już w pierwszych miesiącach sezonu 2024.

- Szczegóły
- Adrian Legumina By
Zdaniem dwukrotnego mistrza świata F1, Aston Martin powinien skupić się na prędkości maksymalnej AMR24 oraz rozszerzyć okno jego pracy w trakcie weekendów wyścigowych. Te dwa obszary będą kluczowe w walce o najwyższe cele w przyszłym sezonie.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Limity wydatków przewidziane na każdy sezon spełniają swój cel zbliżenia zespołów pod względem możliwości produkcyjnych, jednak FIA zdaje sobie sprawę, że system ten ma też swoje wady.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor Formuły 1, Stefano Domenicali, zwrócił się do organizatorów Grand Prix Włoch, jeśli chcą utrzymać wyścigi na Autodromo Nazionale di Monza po 2025 roku, to muszą rozpocząć prace remontowe.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Szef stajni Mercedes, Toto Wolff, jest pewny, że będą w stanie niedługo rzucić wyzwanie Red Bullowi i nie zamierzają czekać do nowej generacji bolidów oraz zmiany regulaminu technicznego.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Valtteri Bottas przyznał, że podczas swojej współpracy z zespołem Mercedes i rywalizacji u boku Lewisa Hamiltona, czuł się w „stanie zaprzeczenia”, jednak chciał utrzymać fotel wyścigowy i walczyć o najwyższe trofea.

- Szczegóły
- Dominik Dębski By
McLaren F1 jest zespołem, który na początku sezonu był jednym z najwolniejszych ekip w stawce. Przywiezione poprawki podczas weekendu w Austrii sprawiły jednak, że skład z Woking powrócił do czołówki, kończąc zmagania na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Trzykrotny mistrz świata, Max Verstappen, wyraził chęć powrotu historycznego toru Mugello do kalendarza Formuły 1.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Szef Ferrari, Frederic Vasseur, zapowiada, że przyszłoroczny bolid stajni będzie znacznie różnił się od tegorocznej konstrukcji, a zmianie ulegną prawie wszystkie części maszyny.