FORMUŁA 1

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Wielu obstawiało Charlesa Leclerca jako faworyta do zdobycia pole position w Australii, jednak już w Q1 był wolniejszy od zespołowego partnera, a w decydującej próbie w Q3 popełnił błąd. Ostatecznie Monakijczyk czasówkę ukończył na piątej pozycji.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing niespodziewanie wywalczył pierwsze pole startowe do GP Australii na torze Melbourne Grand Prix i do niedzielnej rywalizacji ruszy z pierwszej linii obok Carlosa Sainza.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
To już trzecia runda tegorocznej kampanii Mistrzostw Świata Formuły 1 – czas na Grand Prix Australii na Melbourne Grand Prix Circuit w Albert Park.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Szef zespołu Ferrari, Frederic Vasseur, uważa, że łagodniejszy i „łatwiejszy w prowadzeniu” SF-24 stanowi dobrą bazę rozwoju w nadchodzących miesiącach.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Po narastających doniesieniach o potencjalnej przyszłości Australijczyka w Red Bullu, Daniel Ricciardo stara się, aby jego priorytety były jak najbardziej przejrzyste – ciągła poprawa tempa w pierwszej kolejności.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
McLaren F1 przyznaje, że zamierza przywieźć pierwszy duży pakiet poprawek w okolicach szóstego-ósmego wyścigu sezonu, chcąc być bardziej konkurencyjny do końca pierwszej połowy kampanii.

- Szczegóły
- Adrian Legumina By
Zespół Aston Martin jest przekonany, że za sprawą solidnego programu rozwojowego, będzie w stanie rzucić wyzwanie Red Bullowi w walce o wygrane i mistrzostwo świata F1. Przygotowana przez Astona Martina konstrukcja AMR24, bazująca na długoterminowym rozwoju, powinna jeszcze w tym roku dostarczyć kibicom wielu emocji i walki o czołowe pozycje.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Monakijczyk chwali zespół Ferrari za ewolucje poczynione w ciągu ostatniego roku, zauważając, że postępy, jakie zrobili, są jednymi z największych w stawce, co daje nadzieje na złapanie ekipy Red Bull Racing.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, twierdzi, że Formuła 1 popełniła zasadniczy błąd, uznając za priorytetowe rozwiązanie problemu, jakim jest efekt brudnego powietrza w celu poprawy rywalizacji na torze.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Wszystko wskazuje na to, że przedstawiciele Carlosa Sainza mieli skontaktować się podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej z zespołem Mercedes w celu potencjalnego przejścia Hiszpana do ekipy z Brackley.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Fernando Alonso rywalizację w 2023 roku ukończył na czwartym miejscu w zestawieniu kierowców, dojeżdżając kilkukrotnie na podium. Hiszpan przyznał, że jest gotowy zaangażować się bardziej w Formule 1, jeśli tylko uwierzy, iż będzie w stanie wygrywać wyścigi.

- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Toto Wolff odniósł się do plotek o potencjalnym odejściu Verstappena z Red Bulla, spowodowanym wewnętrznymi sporami i przyznał, że jeśli Mercedes wykona swoją część pracy nad bolidami, stanie się kuszący dla aktualnego mistrza świata.

- Szczegóły
- Weronika Wójtowicz By
Sezon 2024 zaczął się dla Christiana Hornera i całej ekipy Red Bulla burzliwie. Brytyjczyk pojawił się na pierwszych stronach gazet w związku z aferą, której echa pozostaną z Formułą 1 na dłuższy czas. W poniższym artykule zebrane zostały najważniejsze informacje oraz wypowiedzi dotyczące tej sprawy, ułożone chronologicznie.

- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Szef Ferrari, Frederic Vasseur, spogląda optymistycznie na możliwy powrót Carlosa Sainza do ścigania już podczas Grand Prix Australii, ale ostateczna decyzja zostanie podjęta w przyszłym tygodniu.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Audi jasno określiło, na czym koncentruje się w najbliższej przyszłości. Jak powiedział prezes Audi Gernot Döllner, w centrum uwagi znajdują się produkt i technologia, a także silniejsze pozycjonowanie marki na arenie międzynarodowej. W tym kontekście członkowie rad nadzorczych Audi AG i Volkswagen AG podjęli decyzję o wzmocnieniu zaangażowania w Formułę 1 i przyspieszeniu przygotowań do rozpoczęcia sezonu 2026. Audi planuje przejąć 100 procent udziałów w Grupie Sauber. Osobą odpowiedzialną za cały program Audi Formula 1 ma być Oliver Hoffmann, jako przedstawiciel generalny. Z kolei dyrektorem generalnym Audi F1 Team został Andreas Seidl, który będzie odpowiedzialny za realizację projektu F1 oraz zarządzanie zespołem.